Forum Forum klasy 2a w gimnazjum nr 3 w Toruniu Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
Boeing 747-400 Jumbo Jet

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum klasy 2a w gimnazjum nr 3 w Toruniu Strona Główna -> Lotnictwo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Afryka
nikt wielki



Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: Świat->Europa->Unia Europejska->Polska->Toruń

PostWysłany: Pią 11:10, 08 Cze 2007    Temat postu: Boeing 747-400 Jumbo Jet

Boeing 737-400

Najpopularniejsza wersja samolotu 747. Nie będe opisywał wszystkich wersji bo was zanudzę...

Boeing 747-400 - Najnowsza, wciąż produkowana seria tych samolotów. W służbie od 1989. Wyróżnia je dłuższy górny pokład (garb), oraz winglety na końcach skrzydeł. Podobnie, jak wersja 200, ma wiele pod-wersji, w tym:
Boeing 747-400F - (ang.: Freight, Fracht) wersję towarową, z krótkim górnym pokładem.

Boeing 747-400D - (ang.: Domestic, Krajowy) wersję o krótkim zasięgu, przygotowaną na rynek japoński, bez wingletów.

Boeing 747-400M (czasem nazywaną Combi) - wersję pół pasażerską - pół towarową (tylną połowę głównego pokładu zajmuje przestrzeń towarowa), wyposażoną w duże boczne drzwi towarowe zaraz za lewym skrzydłem.

Boeing 747-400ER - (ang.: Extended Range, Przedłużony Zasięg) wersję o przedłużonym zasięgu.

Boeing 747-400BCF - (ang.: Boeing Converted Freighter) wersję towarową przerobioną z wersji pasażerskiej (B747-400) w autoryzowanych zakładach Boeinga, z długim pokładem górnym.

Boeing 747-8 - Boeing oficjalnie ogłosił wersję pod tą nazwą w 2005. Pasażerska wersja tego samolotu będzie mogła zabrać 450 pasażerów w 3-klasowej konfiguracji przez 14,8 tys. km z prędkością 0,86 Macha. Nazwa Boeing 747-8 pochodzi od Boeinga 787, z którym ten samolot będzie dzielił wiele nowych technologii. Dzięki zastosowaniu materiałów kompozytowych do jego budowy, jego waga w przeliczeniu na pasażera ma być mniejsza od konkurencyjnego Airbusa A380 aż o 13%, a zużycie paliwa w przeliczeniu na pasażera ma być niższe o 14% od swojego największego rywala. W sumie koszty eksploatacji nowego B747-8 mają być niższe o 22% od A380. Dodatkowe 8% są skutkiem zastosowania znanych już Boeingowi technologii zaczerpniętych z poprzednich wersji 747 jak i wcześniej wspomnianego 787 Dreamlinera.

Wersje Specjalne

Opiszę także wersje specjalne ponieważ także są ciekawe.

Boeing 747 SCA - (Shuttle Carrier Aircraft, Statek Powietrzny do Transportu Wahadłowca) - Wersja wykorzystywana przez NASA do przenoszenia promów kosmicznych z miejsca lądowania (np. z bazy lotniczej Edwards w Kalifornii) z powrotem do Centrum Lotów Kosmiczych im. Kennedy'ego na Florydzie. Są to dwie zmodyfikowane maszyny - 747-100 oraz 747-100SR. Od zwykłych 747-100 różni je to, że zawierają mocowania dla orbitera (jedno z przodu, dwa z tyłu), wzmocnienia w miejscach mocowań, wyposażenie do kontroli elektroniki orbitera oraz oczywiście to, że nie mają miejsc pasażerskich. Dla zwiększenia stabilności posiadają dodatkowe, mniejsze stateczniki pionowe na końcówkach stateczników poziomych.

C-25 - wersja transportowa dla VIP-ów powstała w 1990. Modyfikacja 747-200B o zmienionym wnętrzu.

VC-25A - popularnie nazywany Air Force One (chociaż faktycznie nazwą Air Force One oznaczany jest jakikolwiek statek latający US Air Force, na pokładzie którego aktualnie przebywa prezydent USA). Są to zmodyfikowane C-25. Mają rozbudowane i unowocześnione wyposażenie nawigacyjne i komunikacyjne. Posiadają także urządzenia do dotankowywania w locie.

E-4 - zmilitaryzowana wersja 747-200. Samoloty te mogą służyć jako mobilne centra dowodzenia w sytuacjach kryzysowych. Również posiadają wyposażenie do dotankowywania w czasie lotu. Samoloty te są wyposażone w osłony przeciw efektom wybuchów jądrowych, między innymi przeciwko impulsom elektromagnetycznym (EMP). Występuje w dwóch podwersjach:
E-4A

E-4B

LCF - wersja wyolbrzymiona, przystosowana do przewożenia części kadłuba nowego Boeinga 787. Podobnie do Belugi, środkowa część jego kadłuba ma znacznie większą średnicę, pozwalająca na przewóz dużo większych ładunków.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

(C) [link widoczny dla zalogowanych]
(C) [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum klasy 2a w gimnazjum nr 3 w Toruniu Strona Główna -> Lotnictwo Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island